15 oktober 2011

Buschauffeur in de bocht

Op een regenachtige dag besluit ik met de bus naar mijn werk te gaan in plaats van de fiets te nemen. Ik begin die dag wat later en de bus is vrij leeg. Bij een halte stoppen we wat langer, omdat via de uitgang een jonge vrouw in een invalidewagen naar binnen rijdt.
De vrouw wordt door een vriendelijke man geholpen bij het bevestigen van veiligheidsriemen en daar gaan we weer.
Er heeft iemand op 'stop' gedrukt. Een oude mevrouw. De buschauffeur is kennelijk met zijn gedachten even elders, want zodra hij het schrille 'chaufféuéur'! hoort roepen, staat hij op de rem.
"Ach, vergeet ik te stoppen en nog wel voor het beste paard van stal", roept hij vergoelijkend door de microfoon. 
De dame is niet onder de indruk en moppert luid en verongelijkt: "Moet ik dat hele stuk teruglopen!"
Als de bus alweer rijdt, ventileert de buschauffeur nog één kort statement: "Ach, u kunt tenminste lopen"!
Hij kijkt triomfantelijk via zijn achteruitkijkspiegel de bus in, ziet de rolstoel en schuttert er achteraan: "Oh, sorry!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten