22 februari 2011

Het Hanze Huis - Groningen

Foto van de site: www.hethanzehuis.nl
Het jongere zusje van het Hanze Huis heb ik onlangs in Zwolle leren kennen (zie mijn bericht op 13-02-2011).
Zaterdag ben ik bij de 'grote' broer op bezoek geweest in Groningen. Ofwel de moederwinkel, waaruit de zaak in Zwolle geboren is.
Maar de grote broer bleek kleiner van omvang. Gevestigd in dit prachtige pand op het A-kerkhof 2 leunend tegen de kerk. Van oudsher een plek waaraan de handelaars voorbij trokken, volgens de eigenaar die ik er sprak (en ook al in Zwolle ontmoet had). Het assortiment is hetzelfde als in Zwolle.

En alweer ben ik niet met lege handen de winkel weer uitgegaan.
Dat is ook onmogelijk met de prachtige en heerlijke producten die ze er verkopen.

Ik vond er bijvoorbeeld Lühders "Ingwerspitzen", gember omkleed met pure chocolade uit Hamburg en de onovertroffen Dolfin chocolade met peper en kardamom!

Ze hebben er een vaste klant bij!

2 opmerkingen:

  1. Hartelijk dank voor uw bericht en voor de grote complimenten op uw weblog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je kan ook virtueel binnen kijken bij het hanze huis http://www.hethanzehuis.nl/virtueel

    BeantwoordenVerwijderen