20 december 2014

Hamsteren

Toen een vriendin het huis van haar ouders ging opruimen, omdat haar vader overleden was en haar moeder naar een verzorgingshuis zou gaan, trof ze overal grootverpakkingen toiletpapier aan.
Toiletpapier dat in de aanbieding was geweest met ook nog eens x-rollen extra en dan denk je:

"Altijd handig een extra pak in huis. Zitten we in ieder geval voorlopig niet zonder."

Dan kom je thuis, bergt de boodschappen op en ziet dat er nog heel wat pakken in de wacht staan.


Typisch iets wat meer gezinnen overkomt. Haar broers, zussen en zij gingen met een volle auto WC-rollen naar huis. Voorlopig genoeg voorraad.

Dit verhaal herinnert me aan tante Jet. Zij was een vriendin van mijn opa en oma en woonde in dezelfde serviceflat. Haar kleinzoon vertelde hoe ze - als hij de wekelijkse boodschappen voor haar deed - zo lief elke keer kon zeggen:

"Ach, jong, neem ook een rolletje beschuit voor me mee. Dat is altijd handig, als ik onverwacht bezoek krijg."

Na haar overlijden bleken de keukenkastjes volgestouwd te zijn met beschuitrollen. Niemand die de boodschappen voor haar deed, vroeg zich af wat er elke week toch met die rol beschuit gebeurde.
Niets dus!

Misschien heb ik het later wel met koffie. Als de Senseo in de aanbieding is, sla ik grootschalig in, omdat ik er niet aan moet denken zonder koffie te komen zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten