7 december 2014

December - consumptiemaand

Door de bank genomen
neem ik mijn financiën hoe ze komen
of niet, dan geen verdriet:
ik heb nog wat spaargeld af te romen

In een winkel kan ik rustig rondlopen
zonder dwangmatig iets te hoeven kopen
tweedehands is aan mij ook wel besteed
Marktplaats is voor mij een feest

Daags na het vieren van pakjesavond
viel de recyclebak me op en ik vond
'voor gebruikte schoenen' wat dubieus, heus
na één keer zetten, kun je ze nog een tijd dragen

Op 6 december was het in de stad moeilijk doorkomen
cadeautjes ruilen, inkopen voor kerst of -bomen
de koopwoede raast nog even door
er zijn er die al van de januari-uitverkoop dromen

Politici zeggen dat dit koopgedrag
de economie zal opbouwen
maar kun je hen nog wel vertrouwen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten