14 augustus 2014

Bron des Levens

Afbeelding via internet
Een van mijn levensmotto's is: 'Wie tegen de stroom ingaat, komt bij de bron uit.'
De bron waarover ik het heb, is een persoon: Jezus, de Zoon van God, bron des Levens. Jezus zegt in Johannes 7:37 e.v.:
"Indien iemand dorst heeft, hij kome tot Mij en drinke! Wie in Mij gelooft, gelijk de schrift zegt, stromen van levend water zullen uit zijn binnenste vloeien."
Ooit tekende ik die woorden - bron des levens - een paar keer herhaald in een cirkel.


Dan krijg je dit: Bron des Levensbron des Levensbron des Levens.... Een eeuwig stromende bron van leven.
Voor mij is Hij dat, zodat ik steeds naar die bron ga voor rust, inspiratie, kracht en richting voor mijn leven.
In die zin ga ik tegen de algemeen geldende richting in (stroomopwaarts) die ervan uitgaat dat de kracht in jezelf ligt, je alles zelf moet doen en je je eigen keuzes moet maken. Natuurlijk maak ik zelf ook keuzes, maar nooit alleen.
Soms moet ik zoeken naar de bron. Dan ben ik door dingen afgeleid en afgedwaald.
Maar God laat zich altijd vinden, zoals Hijzelf zegt in de bijbel:
"Bidt en u zal gegeven worden; zoekt en gij zult vinden; klopt en u zal opengedaan worden. Want een ieder, die bidt, ontvangt, en wie zoekt, vindt, en wie klopt, hem zal opengedaan worden."
(Matteüs 7:7-9) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten