17 mei 2011

Luchtaanval



"Hoog, Sammy, kijk omhoog, Sammy....".
Aan dat liedje van Ramses Shaffy moet ik denken, als een duif op de Oudegracht voluit op mijn (nep)bontjas kakt. Een wit/groene flats op mijn zachte, zwarte schouder.
Niet dat ik omhoog had moeten kijken om dat te kunnen voorkomen! Het herinnerde me om een andere reden aan "Sammy".
In de tijd dat Ramses met dit nummer een hit had en ik mijn ogen nog flink opmaakte, fietste ik richting tijdelijk werk op het Kanaleneiland. Ik kwam langs een reusachtige boom en keek omhoog naar zijn bloesemkroon.
Pats, een heel dikke klodder duivenpoep in mijn rechteroog die in één klap dicht gemetseld zat.
Ik stond versteld van dit precisiebombardement en voelde me bijna persoonlijk aangevallen.
Met één oog dicht reed ik snel terug naar huis. Ik gebruikte dan wel oogmake-up, maar een toilettasje met rommeltjes had ik niet bij me.
Onopgemaakt naar kantoor? No way!
Dan maar te laat komen. Er werkten vooral vrouwen en die zouden me wel begrijpen!
De schade is nu sneller verholpen: een papieren zakdoekje en weg is de smurrie van mijn jasje!
Lees ik net op internet dat Victoria Beckham een fan is van vogelpoepmaskers, een Geishatraditie die uit Japan is komen overwaaien.
Wie mooi wilt zijn, moet stinken!

NB Deze foto is niet van mij:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten