10 september 2015

Shiso



Shiso is een heel bijzonder en pittig kruid. Het houdt qua smaak het midden tussen venkel, munt, anijs en basilicum, maar dan flink sterk. Het bald is vrij groot, gekarteld en lijkt op brandnetelblad, maar dan zonder prik.
Ik kocht het via Rechtstreex. Wil je daar meer over lezen, kijk dan bij 22 augustus.
Een prima initiatief en avontuurlijke manier van winkelen.
Tja, maar wat doe je met Shiso?


Nu wordt het leuk, want ik hou van experimenteren. Kookboeken zijn aan mij niet besteed.
Voor wie inspiratie wil opdoen, allereerst at ik mijn Shiso rauw als salade.
Hier een recept.

Salade à la Shiso 

Je hebt nodig:

  • enkele bladen Shiso
  • een paar bladen ijsbergsla
  • saffloerolie (in groene winkels te koop)
  • gomasio (sesamzout, ook in eko-winkels te koop)

Was de ijsbergsla en Shiso. Pluk de bladeren klein (circa 2x2 cm). 
Hussel door elkaar met een scheut saffloerolie.
Bestrooi de salade met gomasio.

Resultaat: een pittige salade met exotische smaaksensatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten