27 oktober 2013

Storm

Een storm in een glas water.
Ik moet aan dit gezegde denken bij de heftige berichtgeving over een herfststorm van windkracht 11. Aangepaste dienstregeling van de NS. Lange files voorspeld. En zelfs fietsers lopen (fietsen) gevaar.
Leve Boudewijn de Groot die door mijn hoofd klinkt met zijn lied Jimmy:
'Hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen over zijn stuur tegen de wind, zichzelf een weg baant'
Natuurlijk ga ik morgen gewoon op de fiets naar mijn werk. Kromgebogen, omdat ik zo'n lekker leunstuur heb dat ik vaster zal omklemmen als ik over de brug fiets.
Maar me laten verontrusten door de weersvoorspellingen?
Nooit!
Daarvoor ben ik teveel een echte Hollandse meid! Of zoals mijn oma altijd zei: 'Je bent niet van suikergoed'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten