28 maart 2013

Dankbaarheid


Ik vraag me wel eens af, hoe ik God kan aanbidden.
Hoe moet ik dat doen?
Waar zou Hij blij mee zijn?
Ik denk dat dankbaarheid een goede eerste stap is.
Voor de mooie, fijne, goede dingen op een dag 'Dank U' tegen God zeggen, betekent dat ik me realiseer dat Hij me iedere dag veel blijken van Zijn liefde geeft.
Een goede gewoonte om  God per dag voor een aantal mooie dingen te bedanken.
Dat kan iets groots zijn (een nieuwe baan), maar kleine dingen zijn net zo belangrijk: een lekkere boterham met kaas of een zonnig moment in de achtertuin.
Deze gewoonte kan ook zomaar weer naar de achtergrond verdwijnen, maar dan triggert iets of iemand me, pak ik mijn boekje met bedankjes en schrijf ik er zo weer een paar bij.
Het geeft me een heel rijk gevoel en God ook, hoop ik!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten