6 december 2012

Chocola - de zoete verleider



Sinterklaas is bij uitstek het feest van chocola, denk maar aan die heerlijke chocoladeletters!
Als kind wilde je in december wel Willemien heten, omdat je dacht dat er aan de letter W het meeste chocola zou zitten.
Of met een mok hete chocolademelk voor de schoorsteen sinterklaasliedjes zingen, terwijl de wind om het huis raast.
Chocola is een zoete verleider.
Dat zie je terug op de posters van Alfons Mucha die hij aan het begin van de 20e eeuw heeft ontworpen. Hij heeft voor verschillende chocoladefabrikanten gewerkt. Zou hij ook een chocoholic zijn geweest?
Nostalgie, even terug in de tijd.........




3 opmerkingen:

  1. Even snel een reactie van mij op jouw blogs. Ik kwam via de link van een mail op jouw blog terecht. En ja dan ga ik lezen. Val ik van de ene mooie foto in de andere, lees ik mooie gedichten en komt sinterklaas ook aanbod!
    Mijn complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog! Chocolade is niet alleen tegenwoordig een heerlijke verleider, maar al heel lange tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt! En zal het ook altijd blijven: hééérlijk!
      Waar zit jullie winkel?

      Verwijderen