8 juli 2012

Hersenkronkels

Toen ik restanten van de parkeergarage aan het Jaarbeursplein zag, moest ik denken aan het Colosseum (dacht ik). Ik wilde er een foto van nemen en er dan over twitteren: Colosseum anno 2012. Later die dag (ongeveer een week geleden) zag ik in een papieren of digitale krant dat een journalist me voor was. Ik liet het erbij zitten. Ook de verslaggever had de associatie met het Colosseum.
We zitten er alle twee goed naast.
Ineens zag ik het Colosseum in mijn verbeelding voor me en dacht: "Dat is helemaal niet waar de bouwval op lijkt: het moet het Forum Romanum in Rome zijn: dáár lijkt het op met die losse zuilen!"
Wonderlijk dat twee mensen afzonderlijk dezelfde verkeerde associatie kunnen hebben!
Ter vergelijking: het échte Forum Romanum en een moderne variant ervan op het Jaarbeursplein....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten