3 mei 2012

In Alexandrium 2theloo

Alexandrium, al zo vaak in de trein gepasseerd, nu op bezoek.
Mijn hoofddoel is om de Primarkwinkel te bekijken. Na afloop van een vorige keer Rotterdam: overal vrouwen met Primarktassen in de trein. Dat maakt nieuwsgierig. Ik heb er een uur rondgekeken en met een set van 5 paar sokken, een wit hemd en knalrose gympen voor - dat was wel erg tof - € 10,95, weet ik niet hoe snel ik weer buiten moet komen. Struikelen over mensen met kinderen, vriendinnengroepen, allerlei dialecten, kinderwagens, volgepropte boodschappenzakken. Het is niet eens weekend nog!
Sluikroutes kun je in deze zaak vergeten: overal staan vrouwen half bloot hun bijeengegraaide schatten te passen: de rij voor de paskamers is dan ook hemeltergend.
De 15 kassa's mogen ook niet verhinderen dat je toch zo'n 10 minuten in een rij staat die voert langs nog wat (overbodige) accesoires. Alles vindt gretig aftrek. In Alexandrium loopt iedereen met zo'n kartonnen Primarktas, volgestouwd met......ach, hoe zal ik het noemen?


En overal in de winkel Primarkpersoneel dat met eindeloos geduld de op een hoop gesmeten kledingstukken sorteert en keurig opvouwt. Dat moet de hele dag zo doorgaan. Ik vraag me af, hoelang de verkoopsters het gemiddeld in deze zaak uithouden. De foto hierboven die op de website van Primark staat, moet wel 's ochtends voor openingstijd gemaakt zijn, want de realiteit is veel chaotischer. Om niet te zeggen: een bende. Ondanks het hardwerkende personeel: over hen geen kwaad woord.
En dan na een heerlijk glas vruchtensap bij La Place, kan het gewoon niet missen na een hele middag rondstruinen in zo'n groot winkelcentrum als Alexandrium: het tweede primeurtje van die dag: 2THELOO! 

Een passend afscheidswoord voor dit minder geslaagde shopevent: toedeloe, ofwel vaarwel!

1 opmerking: