17 mei 2012

Hemelvaartsdag


Als je op het woord Hemelvaartsdag googlet -  wat ik doe, omdat ik net in de bus een groep jongeren hoorde praten over: 'Wat is in hemelsnaam Hemelvaartsdag?' - kom je behalve veel religieuze afbeeldingen van Jezus die in de wolken verdwijnt, vooral boodschappen tegen van winkels die open zijn.
In de bus gaat het gesprek zo:

'Hemelvaartsdag gaat over Jezus. Hij stond toen op uit het graf.'
'Oh my God!!'
'Nee, joh gek, dat was Goede Vrijdag.'
'Welnee, toen ging Hij aan het kruis en met Pasen stond Hij op uit het graf.'
'Ja, weet ik veel, ik zit op een openbare!!'
'Nou, is toch logisch: met Hemelvaartsdag ging Jezus naar de hemel, denk dan na!'

OK, we zijn er! En volgens Google is het dus ook heel bijzonder dat met Hemelvaartsdag veel winkels toch open zijn. Dus zie ik ook dit plaatje staan bij Run2Day Arnhem: 'Kom gezellig bij ons langs!' (Cursivering van mij).
Het bijzondere is dat die afbeelding precies weergeeft wat Hemelvaartsdag betekent: Jezus is in onze plaats gestorven, zodat wij geen schuld meer hebben ten opzichte van God en de hemel voor iedereen open is die met Jezus wil leven. Dus eigenlijk is dit behalve Run2Day's boodschap, ook die van God:
niet alleen met Hemelvaartsdag, maar 24 uur per dag en 7 dagen per week: voor EEUWIG!!
Chill!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten