19 maart 2012

Tweewording

Dat is de titel van mijn gedicht over 'vriendschap en andere ongemakken' dat ik heb ingestuurd voor de gedichtenwedstrijd die de bibliotheek over dit thema heeft gehouden in het kader van de Boekenweek.
Zondag 18-03 heeft Ingmar Heytze de shortlist van 12 dichters en vervolgens de 3 prijswinnaars en 2 eervolle vermeldingen bekend gemaakt. De jury...dat was hij!
En mijn gedicht heeft het niet gehaald en is tussen de 131 inzendingen onopgemerkt gebleven.
Maar gelukkig heb ik mijn blog en met grote vreugde kondig ik u aan het gedicht 'Tweewording'!

Tweewording

Wij werpen blikken vol
verstandhouding, hebben
aan geen woord genoeg
Wij geven uit tekort
dat nooit teleurstelt
Wij houden ons klein
Wij doen elkaar goed
Wij laten leven -
luisteren tussen regels door
Wij raken elkaar
over grote afstanden

Geen opmerkingen:

Een reactie posten