23 april 2019

Nieuws

Wachten hoef je nooit op mij
ik dring me ongevraagd op
breek dwars door radioprogramma's
heen en duw me door je strot

Ik ben de ongenode gast
die de feestsfeer flink verpest
vrolijkheid vind je niet bij mij
dat scoort niet al te best

Kickend op doden, gewonden,
op rampen, verdriet en narigheid
volgen de mensen mijn gangen
verslaafd aan hypes en actualiteit

Wie had kunnen bevroeden dat
mijn volgersaantal blijft groeien?
Het legt een enorme druk op me
om de sensatiebelusten te boeien

Ik heb nog een troef achter de hand:
onverwacht het toneel verlaten
en al die miljoenen volgers
zonder nader bericht achterlaten

Een burnout kan ook mij overkomen
dan heb je de poppen aan het dansen
blijven de kranten onbeschreven
nieuwslezers met hun mond vol tanden

Dat zou nog eens nieuws zijn
Al is die kans bijzonder klein

Nieuwsgierigheid zal blijven knagen
en onverzadigbaar om input vragen

1 opmerking: