7 oktober 2017

Wonen

Dit jaar staat voor mij in het teken van 'wonen'. In het voorjaar heb ik mijn huis in De Meern verkocht en een vrijesectorhuurwoning in Langerak/Leidscherijn gevonden.
Een prima appartement op een hoek op de zesde verdieping vanwaar ik een fantastisch uitzicht heb over een deel van de stad. Vooral de zonsondergangen zijn fascinerend, maar ook de vele lichtjes die me 's nachts omringen.
Het appartement geeft me letterlijk en figuurlijk ruimte en het heeft me verbaasd hoe snel ik me er thuis voelde. Dat is denk ik de magie van de juiste plek ontdekken: je eerste indruk die je vertelt dat het klopt.

Inmiddels ben ik hier bijna vier maanden en driftig op zoek naar een koopappartement. Ik heb door deze eerste verhuizing al de nodige ervaring opgedaan (een uitgebreid document geschreven welke instanties ik wat moet laten weten) en ervaren dat me ergens thuis voelen, helemaal geen tijd hoeft te kosten.
Er volgt nog een tweede verhuizing, alleen weet ik niet wanneer die zal zijn. Eerst het geschikte appartement zien te vinden en dan moet het nog lukken om het te kopen, want er zijn veel mensen op zoek.

Deze week startte de schrijfcursus 'Waar we wonen; onderzoek je eigen woonomgeving' onder leiding van Ceciel Boudewijn http://www.inhetlabyrint.nl/. Doel is om met creatieve technieken onze leefomgeving te verkennen. Vooral veel schrijven. Maar bijvoorbeeld ook een woonlogboek bijhouden. Van mijn eerste gedicht heb ik deze collage gemaakt:



Voor wie mijn handschrift niet kan lezen:

Hoog
boven de wolken
waar meeuwen zweven
sterren doven
wacht een huis mij
op

Mijn woning is er al, ergens, de kunst is het te vinden.

1 opmerking: