25 juni 2015

Pensioen

Afgelopen week heb ik meegedaan aan een webinar, een online seminar, waar deelnemers op kunnen reageren via polls en chat.
Het was een live-uitzending in de vorm van een soort talkshow.
Een leuke en leerzame ervaring die opname in studio Desmet in Amsterdam.
Per 01-01-2016 ga ik zelf voor 20% met keuzepensioen, waardoor ik 3 in plaats van 4 dagen kan gaan werken en de aldus verkregen vrije tijd kan besteden aan andere leuke en zinvolle dingen.
Het was een eyeopener om erachter te komen hoe weinig me dat maandelijks netto scheelt.
Tientjes.
De keuze was snel gemaakt.
Mijn advies is hetzelfde als bij hypotheken: informeer je goed en bepaal dan je keuzes: je zult versteld staan van de mogelijkheden.

Het webinar kun je hieronder terugzien:

https://www.abp.nl/over-abp/publicaties/abp-webinar/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten