26 maart 2015

Dierenverhalen

Toon Tellegen is een bekende auteur van dierenverhalen die voor kinderen én volwassenen leuk zijn om te lezen.
In een schrijfcursus kregen we als opdracht om vanuit een dier een brief te schrijven aan een ander dier. Als voorbeeld diende een briefwisseling van de hand van Toon Tellegen tussen de olifant en de eekhoorn. Hieronder staat mijn brief geïnspireerd op een waar gebeurd verhaal uit mijn jeugd.

Meer voorbeelden zijn te vinden op:

http://www.schrijfgroeputrecht.wordpress.com/


En dan nu de brief:

Beste Leo,

Hoe is het ermee, broer?
Ik wil je iets vertellen.
Gisteren heb ik een avontuur beleefd.
Ik was alleen thuis.
En ik klom in een grote plant bij het raam.
Dan kon ik naar buiten kijken.
Dus kroop ik een stengel op richting het puntje.
Toen boog die ineens door en ik dacht: ‘Hup, sneller, Lea’!
Maar toen:

BOEM!

De buurvrouw van beneden stormde de kamer binnen.
‘Stomme leguaan, ben je weer aan het klimmen geweest?’
Het lukt me maar niet mijn eigen gewicht in te schatten.
Kun jij me tips geven?
Je bent tenslotte mijn oudere broer!

Dank, dank en groetjes,

Je zusje Lea

Geen opmerkingen:

Een reactie posten